Typ tekstu: Książka
Autor: Czapski Józef
Tytuł: Patrząc
Rok wydania: 1996
Lata powstania: 1952-1954
by te freski starorzymskie skopiować.
Przedmiot u malarzy Północy zacznie, od Van Eycka, zajmować coraz więcej miejsca w obrazach ku oburzeniu Michała Anioła, który Flamandom zarzuci, że malują rzeczy niepotrzebne.
Bodegones hiszpańskie XVI i XVII wieku (zapasy kuchenne, przedmioty domowego użytku) Pacheco, teść Velasqueza, jeszcze nieśmiało próbuje chwalić. Cały potężny rozkwit martwej XVII wieku, Caravaggio, Cotan, Zurbaran i Baugin czy Stosskopf, martwa holenderska, flamandzka, neopolitańska, a przecież w tym samym wieku założona malarska akademia francuska ustala surowy podział genre'ów, umieszczając naturalnie na szarym końcu malarstwo przedstawiające rzeczy nieżywe.
Wiek XVIII Chardina i Goi, wiek XIX z bujnymi martwymi Courbeta, rozświetlonymi - impresjonistów
by te freski starorzymskie skopiować.<br>Przedmiot u malarzy Północy zacznie, od Van Eycka, zajmować coraz więcej miejsca w obrazach ku oburzeniu Michała Anioła, który Flamandom zarzuci, że malują rzeczy niepotrzebne.<br>Bodegones hiszpańskie XVI i XVII wieku (zapasy kuchenne, przedmioty domowego użytku) Pacheco, teść Velasqueza, jeszcze nieśmiało próbuje chwalić. Cały potężny rozkwit martwej XVII wieku, Caravaggio, Cotan, Zurbaran i Baugin czy Stosskopf, martwa holenderska, flamandzka, neopolitańska, a przecież w tym samym wieku założona malarska akademia francuska ustala surowy podział genre'ów, umieszczając naturalnie na szarym końcu malarstwo przedstawiające rzeczy nieżywe.<br>Wiek XVIII Chardina i Goi, wiek XIX z bujnymi martwymi Courbeta, rozświetlonymi - impresjonistów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego