Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
J. Heschel zauważył, że "treść amerykańskiego judaizmu jest głęboko antyteologiczna", tymczasem "dialog międzyreligijny musi pochodzić z głębi, a nie z pustki braku wiary. Nie jest to zajęcie dla niedouczonych czy niedojrzałych duchowo. Jeżeli ma on ustrzec przed wprowadzeniem zamieszania u wielu, musi pozostać przywilejem niektórych".

Rabin Sherwin odrzuca też dość rozpowszechnioną teorię o asymetrii dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Teoria ta utrzymuje, że chrześcijanom poznawanie judaizmu jest potrzebne dla lepszego zrozumienia korzeni swojej wiary, natomiast Żydom poznawanie chrześcijaństwa do niczego nie jest potrzebne. Sherwin zauważa, że współczesny judaizm rabiniczny rozwijał się w kręgu oddziaływania kultury chrześcijańskiej, która również miała wpływ na jego kształtowanie
J. Heschel zauważył, że &lt;q&gt;"treść amerykańskiego judaizmu jest głęboko antyteologiczna"&lt;/&gt;, tymczasem &lt;q&gt;"dialog międzyreligijny musi pochodzić z głębi, a nie z pustki braku wiary. Nie jest to zajęcie dla niedouczonych czy niedojrzałych duchowo. Jeżeli ma on ustrzec przed wprowadzeniem zamieszania u wielu, musi pozostać przywilejem niektórych"&lt;/&gt;.<br><br> Rabin Sherwin odrzuca też dość rozpowszechnioną teorię o asymetrii dialogu chrześcijańsko-żydowskiego. Teoria ta utrzymuje, że chrześcijanom poznawanie judaizmu jest potrzebne dla lepszego zrozumienia korzeni swojej wiary, natomiast Żydom poznawanie chrześcijaństwa do niczego nie jest potrzebne. Sherwin zauważa, że współczesny judaizm rabiniczny rozwijał się w kręgu oddziaływania kultury chrześcijańskiej, która również miała wpływ na jego kształtowanie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego