Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
zachowującej się podobnie, jak na spotkaniach towarzyskich: jeśli wierzyć ówczesnym świadectwom, rozmowy przycichały jedynie w momentach wielkich tyrad (musiano zatem pamiętać, w których momentach przypadną!) oraz finału.
Paryski teatr klasyczny nużył, upadał, lecz długo jeszcze Francuzi nie poddawali krytyce zasad jego istnienia. Umykano do teatrów bulwarowych (które traktowano jako przybytek rozrywki, a nie sztuki), ale chełpiono się publicznie inscenizacjami dzieł klasycznych. Z bezlitosną krytyką Francuzów spotkał się dopiero w latach dwudziestych, gdy wybuchł romantyzm.
Istnieje jednak znakomite świadectwo postrzegania i oceny teatru paryskiego początku wieku XIX przez młodego romantyka. Oczywiście - przez Niemca, bo we Francji do wybuchu romantyzmu było jeszcze daleko
zachowującej się podobnie, jak na spotkaniach towarzyskich: jeśli wierzyć ówczesnym świadectwom, rozmowy przycichały jedynie w momentach wielkich tyrad (musiano zatem pamiętać, w których momentach przypadną!) oraz finału.<br>Paryski teatr klasyczny nużył, upadał, lecz długo jeszcze Francuzi nie poddawali krytyce zasad jego istnienia. Umykano do teatrów bulwarowych (które traktowano jako przybytek rozrywki, a nie sztuki), ale chełpiono się publicznie inscenizacjami dzieł klasycznych. Z bezlitosną krytyką Francuzów spotkał się dopiero w latach dwudziestych, gdy wybuchł romantyzm.<br>Istnieje jednak znakomite świadectwo postrzegania i oceny teatru paryskiego początku wieku XIX przez młodego romantyka. Oczywiście - przez Niemca, bo we Francji do wybuchu romantyzmu było jeszcze daleko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego