Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jap. u no bunka) i 'kulturę nicości' (jap. mu no bunka), twierdząc, że "kultura grecka,
będąca źródłem kultury Zachodu, ma za swą podstawę naukę o bycie, jest
więc 'kulturą bytu'. Nishida pisał: "W myśli greckiej brak teorii, które za
prawdziwą rzeczywistość uznają coś absolutnie nieskończonego, coś absolutnie
transcendującego przedmioty poznania rozumowego i zmysłowego. Jednia
Parmenidesa nie jest nicością, ale kulminacją bytu, a nieustanny przepływ
u Heraklita ma znaczenie logosu". Pojęcie prawdziwej nicości można
znaleźć jedynie w filozofii Wschodu, zwłaszcza w filozofii hinduskiej.
Najwyższe bóstwo opisane w Upaniszadach "jest nieruchome, a jednocześnie

w ruchu, jest daleko, a jednocześnie bardzo blisko. Postrzega ono
jap. u no bunka) i 'kulturę nicości' (jap. mu no bunka), twierdząc, że "kultura grecka, <br>będąca źródłem kultury Zachodu, ma za swą podstawę naukę o bycie, jest <br>więc 'kulturą bytu'. Nishida pisał: &lt;q&gt;"W myśli greckiej brak teorii, które za <br>prawdziwą rzeczywistość uznają coś absolutnie nieskończonego, coś absolutnie <br>transcendującego przedmioty poznania rozumowego i zmysłowego. Jednia <br>Parmenidesa nie jest nicością, ale kulminacją bytu, a nieustanny przepływ <br>u Heraklita ma znaczenie logosu".&lt;/&gt; Pojęcie prawdziwej nicości można <br>znaleźć jedynie w filozofii Wschodu, zwłaszcza w filozofii hinduskiej. <br>Najwyższe bóstwo opisane w Upaniszadach "jest nieruchome, a jednocześnie <br>&lt;page nr=221&gt;<br>w ruchu, jest daleko, a jednocześnie bardzo blisko. Postrzega ono
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego