Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
zarówno do metodologii teoretycznej, jak i stosowanej. Co się tyczy pierwszej, możemy mówić o dwóch zasadniczych nurtach metodologicznych dociekań. Po pierwsze, pewien postęp dokonał się na drodze dążenia do odpowiedzi na pytania podstawowe dla pedagogiki; jakimi metodologicznymi właściwościami się ona charakteryzuje; jakie są jej cele i zadania; jakiego typu problemy rozwiązuje; jaki jest właściwy dla niej tok badawczego postępowania. Po wtóre, zrobiono także sporo, aby wypracować i przyswoić pedagogice nowoczesne techniki badań i opracowywania materiału badawczego. Wprawdzie brak jest jeszcze wciąż ostatecznych rozwiązań, które pozwoliłyby uznać pewną metodologiczną koncepcję pedagogiki za obowiązującą. Raczej można powiedzieć, że pedagogika polska jest pod tym
zarówno do metodologii teoretycznej, jak i stosowanej. Co się tyczy pierwszej, możemy mówić o dwóch zasadniczych nurtach metodologicznych dociekań. Po pierwsze, pewien postęp dokonał się na drodze dążenia do odpowiedzi na pytania podstawowe dla pedagogiki; jakimi metodologicznymi właściwościami się ona charakteryzuje; jakie są jej cele i zadania; jakiego typu problemy rozwiązuje; jaki jest właściwy dla niej tok badawczego postępowania. Po wtóre, zrobiono także sporo, aby wypracować i przyswoić pedagogice nowoczesne techniki badań i opracowywania materiału badawczego. Wprawdzie brak jest jeszcze wciąż ostatecznych rozwiązań, które pozwoliłyby uznać pewną metodologiczną koncepcję pedagogiki za obowiązującą. Raczej można powiedzieć, że pedagogika polska jest pod tym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego