Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Ozon
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2005
w nich nie mieści, zostaje odrzucone, przesunięte do sfery tego, co obrzydliwe, ohydne: cellulitis, zwały mięsa, monstrualna seksualność postaci granej przez Celińską w "Oczyszczonych".
To też chcecie pokazać?
- Tak. Ale pokazujemy też inne powiązania. Ciało kobiety jest przecież utożsamiane z ciałem narodu. Zwłaszcza w wyobrażeniach Polonii...
Tej surowej matrony z rycin Artura Grottgera?
- Właśnie. Fantazmatyczne ciało Polski to kobieta żałobna, bita, spychana do grobu.
"Ani jej widzieć wieczorem, ni z rana, bo - rozebrana" - pisał o niej Norwid.
- O to chodzi. Pod koniec XVIII wieku w Europie zaczyna się kształtować obraz kobiety jako ciała narodu, którego obrona staje się obowiązkiem. Obrona swojej
w nich nie mieści, zostaje odrzucone, przesunięte do sfery tego, co obrzydliwe, ohydne: cellulitis, zwały mięsa, monstrualna seksualność postaci granej przez Celińską w "Oczyszczonych". &lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;To też chcecie pokazać? &lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;- Tak. Ale pokazujemy też inne powiązania. Ciało kobiety jest przecież utożsamiane z ciałem narodu. Zwłaszcza w wyobrażeniach Polonii... &lt;/&gt;<br>&lt;who3&gt;Tej surowej matrony z rycin Artura Grottgera? &lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;- Właśnie. Fantazmatyczne ciało Polski to kobieta żałobna, bita, spychana do grobu.&lt;/&gt; <br>&lt;who3&gt;"Ani jej widzieć wieczorem, ni z rana, bo - rozebrana" - pisał o niej Norwid. &lt;/&gt;<br>&lt;who4&gt;- O to chodzi. Pod koniec XVIII wieku w Europie zaczyna się kształtować obraz kobiety jako ciała narodu, którego obrona staje się obowiązkiem. Obrona swojej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego