Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
pozornej niemożności realizacji wszystkich pięciu celów jednocześnie, przy bliższej ich analizie metodologicznej okazuje się, że nie tylko są one ściśle ze sobą powiązane, ale też wzajemnie warunkują się. Nie jest to widoczne na pierwszy rzut oka, gdyż związki między wyróżnionymi celami mają zazwyczaj charakter pośredni - co ilustruje schemat przedstawiony na rys. 1.1. (Such 1973, s. 18).



Rys. 1.1. Wzajemne powiązania celów poznania naukowego




Centralne miejsce w tym schemacie - jak widać - zajmuje cel: informatywna zawartość (wysoka). Jest on związany z pozostałymi celami. Jego centralne położenie uzasadnione jest i tym, że warunkuje on bezpośrednio stopień sprawdzalności wiedzy, gdyż im więcej dane
pozornej niemożności realizacji wszystkich pięciu celów jednocześnie, przy bliższej ich analizie metodologicznej okazuje się, że nie tylko są one ściśle ze sobą powiązane, ale też wzajemnie warunkują się. Nie jest to widoczne na pierwszy rzut oka, gdyż związki między wyróżnionymi celami mają zazwyczaj charakter pośredni - co ilustruje schemat przedstawiony na rys. 1.1. (Such 1973, s. 18).<br><br><br><br> Rys. 1.1. Wzajemne powiązania celów poznania naukowego<br>&lt;gap&gt;<br><br><br><br>Centralne miejsce w tym schemacie - jak widać - zajmuje cel: informatywna zawartość (wysoka). Jest on związany z pozostałymi celami. Jego centralne położenie uzasadnione jest i tym, że warunkuje on bezpośrednio stopień sprawdzalności wiedzy, gdyż im więcej dane
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego