Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
prz. 154). W Credo materiał tematyczny jest koncypowany do wersu inicjalnego
Credo in unum Deum ­ et invisibilium (z trudnym do skomentowania pominięciem
słowa Patrem) oraz do
jednego z kluczowych wersów końcowych Et in unam sanctam, catholicam et apostolicam
Ecclesiam. Podobnie jak poprzednio, ma on rytmikę trójdzielną, strukturę ewolucyjną
i wyrazisty rysunek, z progresyjnie wznoszącą, płynną linią melodyczną. Można
go odczytać (tempo Allegro risoluto) jako motyw mocy, niewzruszonej wiary w
Wszechmocnego i Apostolski Kościół (prz. 155). Są to kluczowe motywy tematyczno-symboliczne
tych części. Pozostałe części mszy ­ Sanctus i Agnus Dei ­ nie mają zamknięcia
repryzowego. Można więc zacytować jedynie materiał inicjalny poszczególnych
prz. 154). W Credo materiał tematyczny jest koncypowany do wersu inicjalnego <br>Credo in unum Deum ­ et invisibilium (z trudnym do skomentowania pominięciem <br>słowa Patrem) oraz do <br>jednego z kluczowych wersów końcowych Et in unam sanctam, catholicam et apostolicam <br>Ecclesiam. Podobnie jak poprzednio, ma on rytmikę trójdzielną, strukturę ewolucyjną <br>i wyrazisty rysunek, z progresyjnie wznoszącą, płynną linią melodyczną. Można <br>go odczytać (tempo Allegro risoluto) jako motyw mocy, niewzruszonej wiary w <br>Wszechmocnego i Apostolski Kościół (prz. 155). Są to kluczowe motywy tematyczno-symboliczne <br>tych części. Pozostałe części mszy ­ Sanctus i Agnus Dei ­ nie mają zamknięcia <br>repryzowego. Można więc zacytować jedynie materiał inicjalny poszczególnych
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego