Typ tekstu: Książka
Autor: Dąbek Stanisław
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
przez określoną rytmizację motywu. Motyw inicjalny Bogurodzicy integrując pierwszą
i ostatnią część mszy i tradycyjnie zamykając koliście formę, ma strukturę rytmiczną
podkreślającą jego statyczny charakter, korelujący z tekstem, stanowiącym w
Introit rodzaj uroczystego wprowadzenia, natomiast w Agnus ­ błagalną modlitwę;
podobnie motyw nr 4 ­ statyczny motyw ofiarowania ­ integrujący Offertorium.
Odmienną strukturę rytmiczną ma motyw nr 2 ­ dynamiczny motyw radości, integrujący
część Gloria. Dominacja motywów statycznych nadaje tej mszy charakter uroczysty,
eksponując typ ekspresji o kategorii maiestas. Jeden motyw pieśni integruje
przeważnie jedną część mszy. Oto dyspozycja motywiczna Bogurodzicy w całej mszy:

1
2
3
4
5- Introit
U stóp ołtarza grono dzieci
przez określoną rytmizację motywu. Motyw inicjalny Bogurodzicy integrując pierwszą <br>i ostatnią część mszy i tradycyjnie zamykając koliście formę, ma strukturę rytmiczną <br>podkreślającą jego statyczny charakter, korelujący z tekstem, stanowiącym w <br>Introit rodzaj uroczystego wprowadzenia, natomiast w Agnus ­ błagalną modlitwę; <br>podobnie motyw nr 4 ­ statyczny motyw ofiarowania ­ integrujący Offertorium. <br>Odmienną strukturę rytmiczną ma motyw nr 2 ­ dynamiczny motyw radości, integrujący <br>część Gloria. Dominacja motywów statycznych nadaje tej mszy charakter uroczysty, <br>eksponując typ ekspresji o kategorii maiestas. Jeden motyw pieśni integruje <br>przeważnie jedną część mszy. Oto dyspozycja motywiczna Bogurodzicy w całej mszy:<br><br>1<br>2<br>3<br>4<br>5- Introit<br> U stóp ołtarza grono dzieci
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego