Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
emocja kształtowana przez muzykę, intonację, śpiew. Zakwestionowana zostaje funkcja słowa jako intelektualnego, myślowego, porządkującego przekazu.
W ten zatem sposób zbudowana zostaje przez reżysera i ukazana w swym pięknym patosie jako niebezpieczna - narodowa rzeczywistość mityczna. A mitologia grecka - jako pozorna transcendencja religijna, jako rzeczywistość estetyczna.
Emocjonalny charakter przedstawienia, wyzwolony przez jego rytmiczną szybkość, jest dopełnieniem rozmowy, jaką prowadził Stanisław Wyspiański z romantyzmem jako formacją, która już nie miała nad nim pełni władzy.
Jest w Nocy listopadowej Wajdy i fascynacja symbolizowaną przez szybkość energią wyzwoloną w człowieku, i ukazanie niebezpieczeństw takiego całkowitego, w pędzie niejako, pozarefleksyjnego oddania się historii. Człowiek zderzony z historią
emocja kształtowana przez muzykę, intonację, śpiew. Zakwestionowana zostaje funkcja słowa jako intelektualnego, myślowego, porządkującego przekazu.<br>W ten zatem sposób zbudowana zostaje przez reżysera i ukazana w swym pięknym patosie jako niebezpieczna - narodowa rzeczywistość mityczna. A mitologia grecka - jako pozorna transcendencja religijna, jako rzeczywistość estetyczna.<br>Emocjonalny charakter przedstawienia, wyzwolony przez jego rytmiczną szybkość, jest dopełnieniem rozmowy, jaką prowadził Stanisław Wyspiański z romantyzmem jako formacją, która już nie miała nad nim pełni władzy.<br>Jest w Nocy listopadowej Wajdy i fascynacja symbolizowaną przez szybkość energią wyzwoloną w człowieku, i ukazanie niebezpieczeństw takiego całkowitego, w pędzie niejako, pozarefleksyjnego oddania się historii. Człowiek zderzony z historią
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego