Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
wnosi poruszenie swoją porywającą melodią, pełną bujnej i nieosiągalnej zmysłowości. Wchodzą do klasy przy dźwiękach walca. Jego melodia sprawia, że ruchy postaci spektaklu stają się pewniejsze, szybsze.
Gdy cichnie walc, gesty i zachowania są znów mniej pewne, mniej spójne, bardziej niezborne, spowolniałe, a w końcu bohaterowie zastygają w bezruchu.
Struktura rytmiczna Nocy listopadowej zdeterminowana była przez linearność szybkości, która wykracza poza granice powtarzalności, poza granice świata zamkniętego w powtarzalności, jest próbą przekroczenia... wyjścia poza...
Struktura rytmiczna Umarłej klasy jest zamknięta i ograniczona, kreowana przez powtarzalność. Szybkość jest w tak zamkniętym świecie jakością wewnętrzną, cechą rytmu, nie ukierunkowaną na wyzwolenie i przekroczenie
wnosi poruszenie swoją porywającą melodią, pełną bujnej i nieosiągalnej zmysłowości. Wchodzą do klasy przy dźwiękach walca. Jego melodia sprawia, że ruchy postaci spektaklu stają się pewniejsze, szybsze.<br>Gdy cichnie walc, gesty i zachowania są znów mniej pewne, mniej spójne, bardziej niezborne, spowolniałe, a w końcu bohaterowie zastygają w bezruchu.<br>Struktura rytmiczna Nocy listopadowej zdeterminowana była przez linearność szybkości, która wykracza poza granice powtarzalności, poza granice świata zamkniętego w powtarzalności, jest próbą przekroczenia... wyjścia poza...<br>Struktura rytmiczna Umarłej klasy jest zamknięta i ograniczona, kreowana przez powtarzalność. Szybkość jest w tak zamkniętym świecie jakością wewnętrzną, cechą rytmu, nie ukierunkowaną na wyzwolenie i przekroczenie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego