Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
napięć dramatycznych.
Myślenie więc o spektaklu teatralnym poprzez kategorię "szybkości" daje możliwość integrującego ujęcia dzieła teatralnego - w jego dynamicznej, czysto teatralnej strukturze.
Spośród bardzo wielu teatralnych kwestii związanych z funkcją szybkości oraz znaczeniem tempa i rytmu w teatrze, kilka mogłoby być przedmiotem osobnych rozważań (prowadzonych w różnych porządkach badawczych):
- estetyczna rytmiczność w wielkich Dziadach Schillerowskich;
- żywiołowe, ekstatyczne chóry Dziadów Konrada Swinarskiego;
- rytm jako najważniejsza kategoria w myśleniu o teatrze u Wsiewołoda Meyerholda;
- tempo, bez którego nie może istnieć ani komedia dell'arte, ani farsa;
- rytm Fredrowskiego słowa, jego szybkość, o której pisał Stefan Jaracz:;
- Wielka Improwizacja spokojnie i powoli mówiona przez Gustawa
napięć dramatycznych.<br>Myślenie więc o spektaklu teatralnym poprzez kategorię "szybkości" daje możliwość integrującego ujęcia dzieła teatralnego - w jego dynamicznej, czysto teatralnej strukturze.<br>Spośród bardzo wielu teatralnych kwestii związanych z funkcją szybkości oraz znaczeniem tempa i rytmu w teatrze, kilka mogłoby być przedmiotem osobnych rozważań (prowadzonych w różnych porządkach badawczych):<br>- estetyczna rytmiczność w wielkich Dziadach Schillerowskich;<br>- żywiołowe, ekstatyczne chóry Dziadów Konrada Swinarskiego;<br>- rytm jako najważniejsza kategoria w myśleniu o teatrze u Wsiewołoda Meyerholda;<br>- tempo, bez którego nie może istnieć ani komedia dell'arte, ani farsa;<br>- rytm Fredrowskiego słowa, jego szybkość, o której pisał Stefan Jaracz:;<br>- Wielka Improwizacja spokojnie i powoli mówiona przez Gustawa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego