Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Literatura
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1984
odrzuceniem pojęcia własności jako nieadekwatnego wobec egzystencji. Heideggerowi chodzi więc nie tylko o zdezawuowanie postępowania zmierzającego do określenia "istoty" Dasein w stałych zespołach czy strukturach własności, ale wręcz o odrzucenie samego pojęcia własności jako nieprawnie przenoszonej na byt ludzki (który jest czystą "możliwością-bycia") kategorii odnoszącej się tylko do bytu rzeczowego i stworzonej dla jego analizy. Domniemane własności Dasein, powie Heidegger, są tylko rozmaitymi sposobami bycia, możliwymi artykułami jego egzystencji, które mogą być zawsze zmodyfikowane i odrzucone wraz z odrzuceniem możliwości bycia, z którą utożsamienie się Dasein - dało im początki. Dopiero po śmierci byt ludzki zyskuje "właściwości", ale też byt jego
odrzuceniem pojęcia własności jako nieadekwatnego wobec egzystencji. Heideggerowi chodzi więc nie tylko o zdezawuowanie postępowania zmierzającego do określenia "istoty" <tit>Dasein</> w stałych zespołach czy strukturach własności, ale wręcz o odrzucenie samego pojęcia własności jako nieprawnie przenoszonej na byt ludzki (który jest czystą "możliwością-bycia") kategorii odnoszącej się tylko do bytu rzeczowego i stworzonej dla jego analizy. Domniemane własności <tit>Dasein</>, powie Heidegger, są tylko rozmaitymi sposobami bycia, możliwymi artykułami jego egzystencji, które mogą być zawsze zmodyfikowane i odrzucone wraz z odrzuceniem możliwości bycia, z którą utożsamienie się <tit>Dasein</> - dało im początki. Dopiero po śmierci byt ludzki zyskuje "właściwości", ale też byt jego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego