Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
wzajemne odnoszenie
się do siebie - poprzez wyszukiwanie istniejących pomiędzy nimi
relacji.

Wyciągając ogólny wniosek ze wcześniejszych rozważań, można postawić
tezę, że z faktu, iż dzieło sztuki może być traktowane jako pewnego
rodzaju rozpoznawana struktura w rzeczywistości, wynika, że dzieło
sztuki może być pojmowane jako system względnie izolowany.
Dzieło jest fragmentem rzeczywistości, do której mamy dostęp, możemy
je poznać (przynajmniej częściowo). Naszym zasadniczym zadaniem jest
uzasadnienie tej tezy przez podanie warunków, dzięki którym będziemy
mogli określić formalne właściwości dzieła sztuki, tzn., określić jego
budowę strukturalną przez opisanie relacji i elementów struktury i tym
samym podtrzymać tezę o systemowej naturze dzieła sztuki.
Również
wzajemne odnoszenie<br>się do siebie - poprzez wyszukiwanie istniejących pomiędzy nimi<br>relacji.<br><br> Wyciągając ogólny wniosek ze wcześniejszych rozważań, można postawić<br>tezę, że z faktu, iż dzieło sztuki może być traktowane jako pewnego<br>rodzaju rozpoznawana struktura w rzeczywistości, wynika, że dzieło<br>sztuki może być pojmowane jako system względnie izolowany. <br> Dzieło jest fragmentem rzeczywistości, do której mamy dostęp, możemy<br>je poznać (przynajmniej częściowo). Naszym zasadniczym zadaniem jest<br>uzasadnienie tej tezy przez podanie warunków, dzięki którym będziemy<br>mogli określić formalne właściwości dzieła sztuki, tzn., określić jego<br>budowę strukturalną przez opisanie relacji i elementów struktury i tym<br>samym podtrzymać tezę o systemowej naturze dzieła sztuki.<br> Również
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego