Typ tekstu: Książka
Autor: Czapski Józef
Tytuł: Patrząc
Rok wydania: 1996
Lata powstania: 1952-1954
i marzył o Poussinie, kogóż nie kopiował Degas (prymitywów włoskich, Belliniego, Mantegnę, Tycjana). A Van Gogh transponujący Delacroix, a Picasso? Przykładów płodnego wpływu muzeów sztuk europejskich można cytować setki.
Chyba obok Picassa Derain był najbardziej nasiąkniętym kulturą malarzem swej generacji. Derain kochał się wprost w obrazach klasyków, w ich wielkim rzemiośle, gdzie tu zbrodnia? Malarstwo Deraina jest nie mniej od Picassa bogate w związki kulturalne przeszłości. Po 1920 roku mamy wpływy renesansu, Pompei, Caravaggia, pejzaże rzymskie, monumentalne portrety i akty, piękne pejzaże olejne z St. Maximin pod wpływem Corota, wielkie martwe "flamandzkie" aż po ostatnie płótna, gdzie zgadujemy zachwyt jego nad
i marzył o Poussinie, kogóż nie kopiował Degas (prymitywów włoskich, Belliniego, Mantegnę, Tycjana). A Van Gogh transponujący Delacroix, a Picasso? Przykładów płodnego wpływu muzeów sztuk europejskich można cytować setki.<br>Chyba obok Picassa Derain był najbardziej nasiąkniętym kulturą malarzem swej generacji. Derain kochał się wprost w obrazach klasyków, w ich wielkim rzemiośle, gdzie tu zbrodnia? Malarstwo Deraina jest nie mniej od Picassa bogate w związki kulturalne przeszłości. Po 1920 roku mamy wpływy renesansu, Pompei, Caravaggia, pejzaże rzymskie, monumentalne portrety i akty, piękne pejzaże olejne z St. Maximin pod wpływem Corota, wielkie martwe "flamandzkie" aż po ostatnie płótna, gdzie zgadujemy zachwyt jego nad
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego