Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
mówić o nim jako zagrażającym szybkiemu kształceniu pedagogicznej kadry naukowej zdolnej zapewnić dalszy pomyślny rozwój tej dyscypliny.
U podłoża takiego stanu rzeczy spoczywa wiele przyczyn. Główna to niewątpliwie słaby poziom metodologiczny prac z zakresu nauk pedagogicznych, w oparciu o które toczył się proces kształcenia pedagogów. Wieloletnie uprawianie spekulatywnych dywagacji zamiast rzetelnych badań i hołdowanie kwiecistej frazeologii zamiast naukowej ścisłości i rzeczowości musiało dać takie efekty. Zaniedbanie w takim klimacie metodologicznej problematyki badań pedagogicznych nie pozostało także bez szkodliwego wpływu. Wadliwe ustawienie programu studiów pedagogicznych, w których zdominował kierunek praktycystyczny przy braku nacisku na teorię, dopełniło reszty. Jeśli nadto zważymy, że kandydatami
mówić o nim jako zagrażającym szybkiemu kształceniu pedagogicznej kadry naukowej zdolnej zapewnić dalszy pomyślny rozwój tej dyscypliny.<br>U podłoża takiego stanu rzeczy spoczywa wiele przyczyn. Główna to niewątpliwie słaby poziom metodologiczny prac z zakresu nauk pedagogicznych, w oparciu o które toczył się proces kształcenia pedagogów. Wieloletnie uprawianie spekulatywnych dywagacji zamiast rzetelnych badań i hołdowanie kwiecistej frazeologii zamiast naukowej ścisłości i rzeczowości musiało dać takie efekty. Zaniedbanie w takim klimacie metodologicznej problematyki badań pedagogicznych nie pozostało także bez szkodliwego wpływu. Wadliwe ustawienie programu studiów pedagogicznych, w których zdominował kierunek praktycystyczny przy braku nacisku na teorię, dopełniło reszty. Jeśli nadto zważymy, że kandydatami
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego