Typ tekstu: Książka
Autor: Jackowski Aleksander
Tytuł: Polska sztuka ludowa
Rok: 2002
swym wiejskim środowiskiem, Wawro tworzy. przede wszystkim z własnej potrzeby. Jego rzeźby, poetyckie w nastroju, można określić mianem sztuki naiwnej, a więc szczerej, autentycznej, przenikniętej osobistym stosunkiem do świata.
Rzeźbiarzem pogranicza czasu był także Leon Kudła. Prace jego cechuje zwartość bryły, ciężkiej, obłej. W latach pięćdziesiątych uważano go za najwybitniejszego rzeźbiarza chłopskiego. Ale w tym czasie pojawili się też inni, ciekawi artyści, którzy poszerzali krąg dawnych tematów religijnych: Józef Piłat, należący do starego i nowego świata, rzeźbiący w miękkim wapieniu i w drewnie, Władysław Chajec, chłopski mędrzec i wrażliwy obserwator świata, Zygmunt Skrętowicz, niegdyś za Bugiem kamieniarz, stawiający nagrobki, po wojnie
swym wiejskim środowiskiem, Wawro tworzy. przede wszystkim z własnej potrzeby. Jego rzeźby, poetyckie w nastroju, można określić mianem sztuki naiwnej, a więc szczerej, autentycznej, przenikniętej osobistym stosunkiem do świata. <br>Rzeźbiarzem pogranicza czasu był także Leon Kudła. Prace jego cechuje zwartość bryły, ciężkiej, obłej. W latach pięćdziesiątych uważano go za najwybitniejszego rzeźbiarza chłopskiego. Ale w tym czasie pojawili się też inni, ciekawi artyści, którzy poszerzali krąg dawnych tematów religijnych: Józef Piłat, należący do starego i nowego świata, rzeźbiący w miękkim wapieniu i w drewnie, Władysław Chajec, chłopski mędrzec i wrażliwy obserwator świata, Zygmunt Skrętowicz, niegdyś za Bugiem kamieniarz, stawiający nagrobki, po wojnie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego