Typ tekstu: Książka
Tytuł: Sporne sprawy polskiej literatury współczesnej
Rok: 1998
poezji stereotypowego "czystego piękna". Bo jak, na przykład, można pisać o sztucznych zębach? A Białoszewski w tomie Odczepić się umieścił cały cykl Sztuczne zęby. Jego poezja często zaskakiwała niesłychaną, nieupiększoną dosłownością ciała, życia w ciele i jednocześnie nie do podrobienia, skomplikowaną filozoficznością i pewną abstrakcyjnością, która w dodatku na pierwszy rzut oka wydawała się bardzo prosta. Było to coś w rodzaju intelektualnego podstępu. Tak jak udawanie, że wszystko w jego poezji pochodzi "prosto z życia".
Oto cytat z wiersza inc. Nie śpiewajcie... z tomu Oho (1985):

Poeta, według którego świat stale stoi "w drzwiach niebycia", uprawia tu charakterystyczny dla niego czarny
poezji stereotypowego "czystego piękna". Bo jak, na przykład, można pisać o sztucznych zębach? A Białoszewski w tomie Odczepić się umieścił cały cykl Sztuczne zęby. Jego poezja często zaskakiwała niesłychaną, nieupiększoną dosłownością ciała, życia w ciele i jednocześnie nie do podrobienia, skomplikowaną filozoficznością i pewną abstrakcyjnością, która w dodatku na pierwszy rzut oka wydawała się bardzo prosta. Było to coś w rodzaju intelektualnego podstępu. Tak jak udawanie, że wszystko w jego poezji pochodzi "prosto z życia".<br> Oto cytat z wiersza inc. Nie śpiewajcie... z tomu Oho (1985): <br>&lt;gap&gt;<br> Poeta, według którego świat stale stoi "w drzwiach niebycia", uprawia tu charakterystyczny dla niego czarny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego