Typ tekstu: Książka
Autor: Jarosz Maria
Tytuł: Samobójstwa
Rok: 1997
skazująca na pogrążenie się w nieszczęścia na wieczność). Według św. Tomasza z Akwinu samozniszczenie jest sprzeczne z naturalnymi skłonnościami człowieka oraz stanowi naruszenie praw boskich: człowiek jest własnością Boga, który - w sprawach życia i śmierci - jest jedynym decydentem.

KARY DLA SAMOBÓJCÓW

Odrębny problem to karanie samobójców, ich zwłok oraz rodzin samobójców. Początkowo w pismach Kościoła o karach ziemskich nie było mowy: św. Augustyn głosi potępienie, nie zaś karanie samobójców. Późniejsze surowe kary stosowane wobec zmarłych śmiercią samobójczą nasuwają nieodparcie porównania z pogańskimi praktykami bezczeszczenia zwłok wrogów.

Potępienie samobójstwa, karanie jego sprawcy po śmierci, nie jest cechą wyróżniającą chrześcijan, spotykamy je także
skazująca na pogrążenie się w nieszczęścia na wieczność). Według św. Tomasza z Akwinu samozniszczenie jest sprzeczne z naturalnymi skłonnościami człowieka oraz stanowi naruszenie praw boskich: człowiek jest własnością Boga, który - w sprawach życia i śmierci - jest jedynym decydentem.<br><br>&lt;tit&gt; KARY DLA SAMOBÓJCÓW&lt;/&gt;<br><br>Odrębny problem to karanie samobójców, ich zwłok oraz rodzin samobójców. Początkowo w pismach Kościoła o karach ziemskich nie było mowy: św. Augustyn głosi potępienie, nie zaś karanie samobójców. Późniejsze surowe kary stosowane wobec zmarłych śmiercią samobójczą nasuwają nieodparcie porównania z pogańskimi praktykami bezczeszczenia zwłok wrogów.<br><br>Potępienie samobójstwa, karanie jego sprawcy po śmierci, nie jest cechą wyróżniającą chrześcijan, spotykamy je także
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego