Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Metropol
Nr: 02.23
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
o wielu działaniach, które uporządkują tę całą sferę - dodał.
Według niego zwiększenie akcyzy na samochody importowane nie rozwiąże problemów branży motoryzacyjnej. Użycia przez rząd tego instrumentu domagają się dilerzy aut.
W połowie stycznia 2001 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zaakceptował propozycję Ministerstwa Gospodarki, aby zwiększyć stawkę akcyzy na importowane używane samochody osobowe proporcjonalnie do wieku auta, maksymalnie do 64 proc. za auta 10-letnie.
Według Steinhoffa, nadmierne ograniczenie importu samochodów używanych może spowodować poważne kłopoty wielu małych i średnich przedsiębiorstw. - Trzeba pamiętać, że wpływy do budżetu pochodzą głównie z VAT-u, a nie z akcyzy. Wprowadzenie akcyzy zawsze obniża poziom sprzedaży - zaznaczył
o wielu działaniach, które uporządkują tę całą sferę - dodał.<br>Według niego zwiększenie akcyzy na samochody importowane nie rozwiąże problemów branży motoryzacyjnej. Użycia przez rząd tego instrumentu domagają się dilerzy aut.<br>W połowie stycznia 2001 r. Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zaakceptował propozycję Ministerstwa Gospodarki, aby zwiększyć stawkę akcyzy na importowane używane samochody osobowe proporcjonalnie do wieku auta, maksymalnie do 64 proc. za auta 10-letnie.<br>Według Steinhoffa, nadmierne ograniczenie importu samochodów używanych może spowodować poważne kłopoty wielu małych i średnich przedsiębiorstw. - Trzeba pamiętać, że wpływy do budżetu pochodzą głównie z VAT-u, a nie z akcyzy. Wprowadzenie akcyzy zawsze obniża poziom sprzedaży - zaznaczył
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego