Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
z wczesnej redakcji, tzw. "Urfausta", jak później Tasso jest wariantem człowieka o silnych pasjach i słabej woli, człowieka wahającego się między sprzecznościami. Chwieje się on między ambicją dworskiej i literackiej kariery a miłością do panny Beaumarchais. Pod kolejnym wpływem jej brata i swego przyjaciela zmienia decyzje i w ten sposób ściąga podwójną katastrofę: śmierć narzeczonej od ataku serca i śmierć własną od szabli brata. Biografowie widzą w tym echo osobistej historii Goethego z Rikchen Brion, zamkniętej romantycznie, balladycznie i szekspirycznie pojedynkiem nad marami, który do żywego przypomina sceny z "Hamleta". Jeśli Clavigo jest odblaskiem księcia na Elsinorze, jego counterpart, sprawca wszystkiego
z wczesnej redakcji, tzw. "Urfausta", jak później Tasso jest wariantem człowieka o silnych pasjach i słabej woli, człowieka wahającego się między sprzecznościami. Chwieje się on między ambicją dworskiej i literackiej kariery a miłością do panny Beaumarchais. Pod kolejnym wpływem jej brata i swego przyjaciela zmienia decyzje i w ten sposób ściąga podwójną katastrofę: śmierć narzeczonej od ataku serca i śmierć własną od szabli brata. Biografowie widzą w tym echo osobistej historii Goethego z Rikchen Brion, zamkniętej romantycznie, <orig>balladycznie i szekspirycznie</> pojedynkiem nad marami, który do żywego przypomina sceny z "Hamleta". Jeśli Clavigo jest odblaskiem księcia na Elsinorze, jego counterpart, sprawca wszystkiego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego