Typ tekstu: Książka
Autor: Werner Andrzej
Tytuł: Dekada filmu
Rok: 1997
tyle w tej drugiej perspektywie ("komediowej") zastępuje ją gra. Gra z sobą i z drugim człowiekiem, gra, która zakłada zrozumienie własnych i cudzych słabości. Zrozumienie i wykorzystanie - czasem nawet perfidne. Najlepszym graczem w tej szlachetnej (najczęściej - małżeńskiej) grze, można powiedzieć - ucieleśnieniem jej ducha była w filmach Bergmana Eva Dahlbeck, a ściślej mówiąc - kreowane przez nią postaci mądrych kobiet. W Latarni Bergman wspomina, że ich realnym prototypem była bliska reżyserowi osoba, jedna z najważniejszych kobiet jego życia.
Lżejsza, pełna wyrozumiałości perspektywa uwodzi i rozgrzesza. Zdaje się bliższa życiu, pełna rozsądku i doświadczonej mądrości. Może nawet oskarża, negliżuje uroszczenia bezlitosnego maksymalizmu. Bliższa życiu
tyle w tej drugiej perspektywie ("komediowej") zastępuje ją gra. Gra z sobą i z drugim człowiekiem, gra, która zakłada zrozumienie własnych i cudzych słabości. Zrozumienie i wykorzystanie - czasem nawet perfidne. Najlepszym graczem w tej szlachetnej (najczęściej - małżeńskiej) grze, można powiedzieć - ucieleśnieniem jej ducha była w filmach Bergmana Eva Dahlbeck, a ściślej mówiąc - kreowane przez nią postaci mądrych kobiet. W Latarni Bergman wspomina, że ich realnym prototypem była bliska reżyserowi osoba, jedna z najważniejszych kobiet jego życia.<br>Lżejsza, pełna wyrozumiałości perspektywa uwodzi i rozgrzesza. Zdaje się bliższa życiu, pełna rozsądku i doświadczonej mądrości. Może nawet oskarża, negliżuje uroszczenia bezlitosnego maksymalizmu. Bliższa życiu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego