Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przegląd Wojsk Lądowych
Nr: 4 (34)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1962
szczeblach dowodzenia kursy metodyczne. W programach tych kursów należy uwzględnić również psychologiczną problematykę metod szkolenia ogniowego. Przekazanie podoficerom i oficerom którzy szkolą żołnierzy pewnego minimum wiadomości psychologicznych, umożliwi im oparcie metodyki szkolenia ogniowego na podstawach naukowych, a nie tylko na własnej intuicji.
Następnym ważnym problemem wymagającym umiejętnego rozwiązania jest zagadnienie selekcji i przydzielenia żołnierzy do odpowiednich specjalności wojskowych. Tam, gdzie wymagana jest najwyższa sprawność fizyczna, wzrokowa i wzrokowo-ruchowa, powinni być kierowani żołnierze, u których sprawność funkcji psycho-fizjologicznych i anatomicznych nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Dotyczy to przede wszystkim doboru celowniczych rkm, ckm, armat, obserwatorów, zwiadowców, kierowców samochodów i innych.
Korzyści
szczeblach dowodzenia kursy metodyczne. W programach tych kursów należy uwzględnić również psychologiczną problematykę metod szkolenia ogniowego. Przekazanie podoficerom i oficerom którzy szkolą żołnierzy pewnego minimum wiadomości psychologicznych, umożliwi im oparcie metodyki szkolenia ogniowego na podstawach naukowych, a nie tylko na własnej intuicji.<br>Następnym ważnym problemem wymagającym umiejętnego rozwiązania jest zagadnienie selekcji i przydzielenia żołnierzy do odpowiednich specjalności wojskowych. Tam, gdzie wymagana jest najwyższa sprawność fizyczna, wzrokowa i wzrokowo-ruchowa, powinni być kierowani żołnierze, u których sprawność funkcji psycho-fizjologicznych i anatomicznych nie budzi najmniejszych zastrzeżeń. Dotyczy to przede wszystkim doboru celowniczych rkm, ckm, armat, obserwatorów, zwiadowców, kierowców samochodów i innych.<br>Korzyści
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego