Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
częsty zabieg wydobywający ukryte napięcia międzyludzkie obecne w dramaturgii autora Wujaszka Wani;
- Adama Hanuszkiewicza Beniowski a rytm i tempo poematu dygresyjnego.
To tylko niektóre, przykładowe możliwości zastosowania kategorii "szybkości" do analiz teatrologicznych.

II
Chciałabym przyjrzeć się teraz funkcjonowaniu "szybkości" i "rytmu" w dwu spektaklach, w których zagrożona i zakwestionowana jest semantyczna pełnia słowa: Nocy listopadowej Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Andrzeja Wajdy i Umarłej klasie Tadeusza Kantora.
Myśląc o tych dwóch przedstawieniach miałam również w pamięci spektakl Krystiana Lupy Kalkwerk według Thomasa Bernharda, który nie stanowi tutaj przedmiotu moich rozważań, a jednak w wielu aspektach współbrzmi z wymienionymi spektaklami (niekiedy na zasadzie
częsty zabieg wydobywający ukryte napięcia międzyludzkie obecne w dramaturgii autora Wujaszka Wani;<br>- Adama Hanuszkiewicza Beniowski a rytm i tempo poematu dygresyjnego.<br>To tylko niektóre, przykładowe możliwości zastosowania kategorii "szybkości" do analiz teatrologicznych.<br><br>II <br>Chciałabym przyjrzeć się teraz funkcjonowaniu "szybkości" i "rytmu" w dwu spektaklach, w których zagrożona i zakwestionowana jest semantyczna pełnia słowa: Nocy listopadowej Stanisława Wyspiańskiego w reżyserii Andrzeja Wajdy i Umarłej klasie Tadeusza Kantora.<br>Myśląc o tych dwóch przedstawieniach miałam również w pamięci spektakl Krystiana Lupy Kalkwerk według Thomasa Bernharda, który nie stanowi tutaj przedmiotu moich rozważań, a jednak w wielu aspektach współbrzmi z wymienionymi spektaklami (niekiedy na zasadzie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego