Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
samego lub innego odbiorcy).

*
Ważnym elementem teorii katastrof jest twierdzenie, że istnieją takie struktury, które, gdy znajdą się w określonej sytuacji, ulegają przekształceniom, i że przekształcenia te są tworami (strukturami) jakościowymi. Takie uniwersalne rozwinięcie teorii struktury jest sposobem przedstawienia każdej informacji zawartej w strukturze systemu. Twierdzenie to prowadzi do zagadnienia semantycznej funkcji dzieła sztuki, która wynika właśnie z jakościowego charakteru jego struktury. Dzieje się to dzięki opisaniu mechanizmu i elementów funkcjonujących w strukturze wewnętrznej dzieła sztuki, traktowanego jako "czarna skrzynka". Kiedy rozpatrujemy proces morfologii w przestrzeni-substracie przyjmujemy, że wszystkie procesy lokalne istniejące w otoczeniu jakiegoś punktu, elementu, powstające na małym
samego lub innego odbiorcy).<br><br>*<br>Ważnym elementem teorii katastrof jest twierdzenie, że istnieją takie struktury, które, gdy znajdą się w określonej sytuacji, ulegają przekształceniom, i że przekształcenia te są tworami (strukturami) jakościowymi. Takie uniwersalne rozwinięcie teorii struktury jest sposobem przedstawienia każdej informacji zawartej w strukturze systemu. Twierdzenie to prowadzi do zagadnienia semantycznej funkcji dzieła sztuki, która wynika właśnie z jakościowego charakteru jego struktury. Dzieje się to dzięki opisaniu mechanizmu i elementów funkcjonujących w strukturze wewnętrznej dzieła sztuki, traktowanego jako "czarna skrzynka". Kiedy rozpatrujemy proces morfologii w przestrzeni-substracie przyjmujemy, że wszystkie procesy lokalne istniejące w otoczeniu jakiegoś punktu, elementu, powstające na małym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego