Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
że twórca dzieła sztuki może sądzić, iż "specjalna" fizyczność dzieła może zawierać w sobie nośne znaczeniowo struktury, które mogą być rozpoznane w odpowiednich warunkach.
"Psychika ludzka jest w pewien sposób złuszczana (exfolié); pierwotne, na wpół świadome przedstawienie przestrzeni uległo podziałowi i utworzyło jedną (i więcej) przestrzeni tego samego typu: przestrzeni semantycznych, w których mieszczą się aktanty: pojęcia. Regulacja tych elementów w ich własnej przestrzeni semantycznej odwołuje się do mechanizmów typu refleksyjnego, analogicznie do regulacji samego organizmu".
Katastrofa struktury rudymentarnej systemu dzieła sztuki jest tutaj częścią "semantycznego uniwersum" odbiorcy. Katastrofa powoduje zmianę morfologii dzieła sztuki - struktury jedynie o charakterze ilościowym (fizyczność) - w
że twórca dzieła sztuki może sądzić, iż "specjalna" fizyczność dzieła może zawierać w sobie nośne znaczeniowo struktury, które mogą być rozpoznane w odpowiednich warunkach.<br>"Psychika ludzka jest w pewien sposób złuszczana (exfolié); pierwotne, na wpół świadome przedstawienie przestrzeni uległo podziałowi i utworzyło jedną (i więcej) przestrzeni tego samego typu: przestrzeni semantycznych, w których mieszczą się aktanty: pojęcia. Regulacja tych elementów w ich własnej przestrzeni semantycznej odwołuje się do mechanizmów typu refleksyjnego, analogicznie do regulacji samego organizmu".<br>Katastrofa struktury rudymentarnej systemu dzieła sztuki jest tutaj częścią "semantycznego uniwersum" odbiorcy. Katastrofa powoduje zmianę morfologii dzieła sztuki - struktury jedynie o charakterze ilościowym (fizyczność) - w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego