Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
i "rytmu" oraz pojęcie "szybkości" z nimi związane, choć funkcjonujące na nieco innej płaszczyźnie.
Pojęcia "szybkości", "rytmu", "tempa" stosowane są niekiedy (zwłaszcza w praktyce recenzenckiej) do pewnego stopnia zamiennie - jako terminy oznaczające zjawiska pokrewne. Wielokrotnie znaczenia tych terminów wzajemnie się dopełniają, a jednak każda z tych kategorii ma swój własny sens. Szybkość może być cechą tempa przedstawienia teatralnego, może być także odnoszona do rytmu spektaklu.
"Tempo" i "rytm" to uniwersalne kategorie organizujące nie tylko czas i przestrzeń teatralną, ale i wszystkie stricte teatralne środki wyrazu, integrujące je i naznaczające każde przedstawienie własnym, jemu tylko właściwym, niepowtarzalnym charakterem. Ze słowa jako środka
i "rytmu" oraz pojęcie "szybkości" z nimi związane, choć funkcjonujące na nieco innej płaszczyźnie.<br>Pojęcia "szybkości", "rytmu", "tempa" stosowane są niekiedy (zwłaszcza w praktyce recenzenckiej) do pewnego stopnia zamiennie - jako terminy oznaczające zjawiska pokrewne. Wielokrotnie znaczenia tych terminów wzajemnie się dopełniają, a jednak każda z tych kategorii ma swój własny sens. Szybkość może być cechą tempa przedstawienia teatralnego, może być także odnoszona do rytmu spektaklu.<br>"Tempo" i "rytm" to uniwersalne kategorie organizujące nie tylko czas i przestrzeń teatralną, ale i wszystkie stricte teatralne środki wyrazu, integrujące je i naznaczające każde przedstawienie własnym, jemu tylko właściwym, niepowtarzalnym charakterem. Ze słowa jako środka
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego