Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2926
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
Mozart zawsze przedkładał muzykę nad słowo, to ona wyrażała cechy postaci i zachodzące między nimi konflikty. Dzięki rozmaitości form, jakimi się posługiwał, przyczynił się do rozwoju opery romantycznej i teatru muzycznego.
Osobliwością warszawskiego festiwalu jest to, że - jak nigdzie indziej - jednego dnia można obejrzeć "Czarodziejski flet", a nazajutrz "Uprowadzenie z seraju", i przekonać się, jak wiele wydarzyło się w rozwoju opery przez 9 lat dzielących oba utwory. Ciekawi również to, że kameralna scena warszawska przypomina sceny teatrów wiedeńskich i praskich, dla których te dzieła były przeznaczone. Autorami wszystkich inscenizacji prezentowanych na festiwalu są scenograf Andrzej Sadowski i Ryszard Peryt, reżyser teatralny
Mozart zawsze przedkładał muzykę nad słowo, to ona wyrażała cechy postaci i zachodzące między nimi konflikty. Dzięki rozmaitości form, jakimi się posługiwał, przyczynił się do rozwoju opery romantycznej i teatru muzycznego. <br>Osobliwością warszawskiego festiwalu jest to, że - jak nigdzie indziej - jednego dnia można obejrzeć &lt;name type="tit"&gt;"Czarodziejski flet"&lt;/&gt;, a nazajutrz &lt;name type="tit"&gt;"Uprowadzenie z seraju"&lt;/&gt;, i przekonać się, jak wiele wydarzyło się w rozwoju opery przez 9 lat dzielących oba utwory. Ciekawi również to, że kameralna scena warszawska przypomina sceny teatrów wiedeńskich i praskich, dla których te dzieła były przeznaczone. Autorami wszystkich inscenizacji prezentowanych na festiwalu są scenograf Andrzej Sadowski i Ryszard Peryt, reżyser teatralny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego