Typ tekstu: Książka
Autor: Grzegorz Brzozowicz, Filip Łobodziński
Tytuł: 100 płyt, które wstrząsnęły światem. Kronika czasów popkultury.
Rok: 2000
instrumentarium, szokującej aranżacji i wyrafinowanych technik nagraniowych. Fortepian, dotychczas podstawowy warsztat pracy Waitsa, niemal kompletnie zniknął z pola słyszenia. Właściwie z dawnych czasów pozostał tylko kontrabas (tu świetny Larry Taylor, znany z bluesowej formacji Canned Heat) utrzymujący chaos w pozorach ryzów, podkreślający harmonię, najczęściej grający figury bluesowe. Reszta dźwięków służy sfiksowanej anarchii. W utworach słyszymy metalowe sztaby, egzotyczne instrumenty perkusyjne, waltornię basową, puzon, gitarę, wreszcie marimby brzmiące chwilami jak gamelan - ludowa orkiestra indonezyjska. W Shore Le ave Waits wzbogacił brzmienie skrzypieniem krzesła i ryżem sypanym na membranę bębna. W tym samym utworze tradycyjna dla rocka gitara elektryczna oraz banjo grają w
instrumentarium, szokującej aranżacji i wyrafinowanych technik nagraniowych. Fortepian, dotychczas podstawowy warsztat pracy Waitsa, niemal kompletnie zniknął z pola słyszenia. Właściwie z dawnych czasów pozostał tylko kontrabas (tu świetny Larry Taylor, znany z bluesowej formacji Canned Heat) utrzymujący chaos w pozorach ryzów, podkreślający harmonię, najczęściej grający figury bluesowe. Reszta dźwięków służy sfiksowanej anarchii. W utworach słyszymy metalowe sztaby, egzotyczne instrumenty perkusyjne, waltornię basową, puzon, gitarę, wreszcie marimby brzmiące chwilami jak gamelan - ludowa orkiestra indonezyjska. W Shore Le ave Waits wzbogacił brzmienie skrzypieniem krzesła i ryżem sypanym na membranę bębna. W tym samym utworze tradycyjna dla rocka gitara elektryczna oraz banjo grają w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego