Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
wyciszenia 'jaźni jednostkowej',
gdyż adept zen koncentruje się na 'kluczowym wersie' koanu cały czas,
wykonując najróżniejsze czynności. Nie następuje także świadome oczyszczanie
jaźni z pragnień czy uczuć. G. Victor Sogen Hori zwraca uwagę na to, iż
początkowo adept traktuje koan jako przedmiot koncentracji, a ciągłe
powtarzanie 'kluczowego wersu' koanu wymaga silnej woli. Po długim okresie
ciągłego powtarzania adept uświadamia sobie, że koan jest dynamiczną
aktywnością, która sama w sobie jest jego rozwiązaniem. Zgodnie z logiką
'absolutnie sprzecznej samotożsamości' koan jako przedmiot poznania staje się
tożsamy z podmiotem. Rozwiązanie koanu oznacza, iż podmiot staje się koanem.
Dla tego, kto postrzega rzeczywistość zgodnie z
wyciszenia 'jaźni jednostkowej', <br>gdyż adept zen koncentruje się na 'kluczowym wersie' koanu cały czas, <br>wykonując najróżniejsze czynności. Nie następuje także świadome oczyszczanie <br>jaźni z pragnień czy uczuć. G. Victor Sogen Hori zwraca uwagę na to, iż <br>początkowo adept traktuje koan jako przedmiot koncentracji, a ciągłe <br>powtarzanie 'kluczowego wersu' koanu wymaga silnej woli. Po długim okresie <br>ciągłego powtarzania adept uświadamia sobie, że koan jest dynamiczną <br>aktywnością, która sama w sobie jest jego rozwiązaniem. Zgodnie z logiką <br>'absolutnie sprzecznej samotożsamości' koan jako przedmiot poznania staje się <br>tożsamy z podmiotem. Rozwiązanie koanu oznacza, iż podmiot staje się koanem. <br>Dla tego, kto postrzega rzeczywistość zgodnie z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego