Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
napięć. Jeżeli dialog ma odbywać się przy obustronnym szacunku dla tożsamości partnera, to chrześcijanie mają pełne prawo, aby być nie tylko słuchaczami czy biernymi uczestnikami, lecz rzeczywistymi partnerami. Dochodzimy tu do ważnego pytania: kiedy w polskich warunkach rozpoczął się dialog chrześcijańsko-żydowski? Takie środowiska, jak "Tygodnik Powszechny", "Znak" czy "Więź" skłonne są twierdzić, że to oni zapoczątkowali dialog, że rozwijał się on już w latach 70. Tymczasem, moim zdaniem, był to nie tyle dialog, co przekazywanie polskim katolikom racji i wrażliwości żydowskich. To było bardzo cenne, gdyż dzięki temu mogliśmy się dowiedzieć o tych racjach w dość trudnym okresie, w którym
napięć. Jeżeli dialog ma odbywać się przy obustronnym szacunku dla tożsamości partnera, to chrześcijanie mają pełne prawo, aby być nie tylko słuchaczami czy biernymi uczestnikami, lecz rzeczywistymi partnerami. Dochodzimy tu do ważnego pytania: kiedy w polskich warunkach rozpoczął się dialog chrześcijańsko-żydowski? Takie środowiska, jak "Tygodnik Powszechny", "Znak" czy "Więź" skłonne są twierdzić, że to oni zapoczątkowali dialog, że rozwijał się on już w latach 70. Tymczasem, moim zdaniem, był to nie tyle dialog, co przekazywanie polskim katolikom racji i wrażliwości żydowskich. To było bardzo cenne, gdyż dzięki temu mogliśmy się dowiedzieć o tych racjach w dość trudnym okresie, w którym
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego