Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 05.01 (18)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
Ochrony Konsumenta i Konkurencji (od maja już agenda unijna) potrafi odróżnić najbardziej nawet ostrą, ale uczciwą konkurencję od dumpingu, czyli sprzedaży po cenach niższych od kosztów produkcji - obawiają się polscy przedsiębiorcy.

Wbrew pozorom to powód zmartwień także konsumentów. Konkurencja zbija cenę. Dumping służy tylko temu, żeby wykończyć konkurenta, potem cena skoczy do góry. Czy instytucje powołane do pilnowania czystości reguł gry będą umiały ich bronić?

Wykupywanie polskich przedsiębiorstw w celu nieuczciwej konkurencji nie będzie jednak z pewnością zjawiskiem masowym. Problemem pozostanie raczej to, jak przyciągnąć zagraniczny kapitał, niż jak się przed nim bronić. Nadal będzie też nas nękał inny kłopot - jak
Ochrony Konsumenta i Konkurencji (od maja już agenda unijna) potrafi odróżnić najbardziej nawet ostrą, ale uczciwą konkurencję od dumpingu, czyli sprzedaży po cenach niższych od kosztów produkcji - obawiają się polscy przedsiębiorcy.<br><br>Wbrew pozorom to powód zmartwień także konsumentów. Konkurencja zbija cenę. Dumping służy tylko temu, żeby wykończyć konkurenta, potem cena skoczy do góry. Czy instytucje powołane do pilnowania czystości reguł gry będą umiały ich bronić?<br><br>Wykupywanie polskich przedsiębiorstw w celu nieuczciwej konkurencji nie będzie jednak z pewnością zjawiskiem masowym. Problemem pozostanie raczej to, jak przyciągnąć zagraniczny kapitał, niż jak się przed nim bronić. Nadal będzie też nas nękał inny kłopot - jak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego