Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
reguły się go ogląda. Obraz - mimo dominacji cech formalnych kodowanej informacji - może być również wykorzystywany do tworzenia subtelnych relacji znaczeniowych. Zatem wykorzystywanie zależności w sposobie utralania informacji rozszerza strukturę wiadomości oraz wpływa korzystnie na mechanizmy pamięci.

Elementem, którego wpływ na związek między percepcją obrazu i tekstu jest zdecydowanie największy, jest slogan. W wielu sytuacjach przyjmuje on bardziej rozwiniętą formę określaną mianem headline. Pełni ona jednak zbliżone funkcje sytuacji naturalnej percepcji komunikatu. Z reguły jest nim proste sformułowane w czasie teraźniejszym zdanie lub jego równoważnik. Najczęściej konstruowany jest on w formie zwrotnej, by angażować odbiorcę w sposób nawykowy. Forma zwrotna jest najczęściej
reguły się go ogląda. Obraz - mimo dominacji cech formalnych kodowanej informacji - może być również wykorzystywany do tworzenia subtelnych relacji znaczeniowych. Zatem wykorzystywanie zależności w sposobie utralania informacji rozszerza strukturę wiadomości oraz wpływa korzystnie na mechanizmy pamięci. <br>&lt;page nr=172&gt;<br>Elementem, którego wpływ na związek między percepcją obrazu i tekstu jest zdecydowanie największy, jest slogan. W wielu sytuacjach przyjmuje on bardziej rozwiniętą formę określaną mianem headline. Pełni ona jednak zbliżone funkcje sytuacji naturalnej percepcji komunikatu. Z reguły jest nim proste sformułowane w czasie teraźniejszym zdanie lub jego równoważnik. Najczęściej konstruowany jest on w formie zwrotnej, by angażować odbiorcę w sposób nawykowy. Forma zwrotna jest najczęściej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego