Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 04.03 (14)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
do niewierzących powinien opierać się na Ewangelii, czyli wyrażać w miłości, braterstwie i szacunku. Chociaż Kościół całkowicie odrzuca postawę ateizmu, to jednak ze względu na wspólną troskę o świat, w którym żyją razem wierzący i niewierzący, podejmuje dialog z tymi, którzy w swoim życiu dokonali innego wyboru".

To bardzo ważne słowa, bo niewierzący w katolickim słowniku często określani są jako "zagubieni", tak jakby ateizm czy agnostycyzm nie mógł być kwestią wyboru, ale jakiegoś błędu czy życiowej pomyłki.

"Człowiek niewierzący, który żyje w społeczeństwie głęboko katolickim, ma przede wszystkim potrzebę uznania, zaakceptowania tego, że jest niewierzący. Nie warto tłumaczyć mu, że jest
do niewierzących powinien opierać się na Ewangelii, czyli wyrażać w miłości, braterstwie i szacunku. Chociaż Kościół całkowicie odrzuca postawę ateizmu, to jednak ze względu na wspólną troskę o świat, w którym żyją razem wierzący i niewierzący, podejmuje dialog z tymi, którzy w swoim życiu dokonali innego wyboru".<br><br>To bardzo ważne słowa, bo niewierzący w katolickim słowniku często określani są jako "zagubieni", tak jakby ateizm czy agnostycyzm nie mógł być kwestią wyboru, ale jakiegoś błędu czy życiowej pomyłki.<br><br>"Człowiek niewierzący, który żyje w społeczeństwie głęboko katolickim, ma przede wszystkim potrzebę uznania, zaakceptowania tego, że jest niewierzący. Nie warto tłumaczyć mu, że jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego