Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
wszelkie badania nad efektywnością systemu oświatowego wymagają z reguły przyjęcia określonego układu odniesienia. Są nim zwykle inne systemy oświatowe, które istniały w przeszłości lub też które istnieją współcześnie z systemem badanym, lecz funkcjonują w obrębie innych układów społecznych. Tego rodzaju analizy stanowią zasadniczy, choć nie wyłączny, przedmiot pedagogiki porównawczej".
Bardzo słusznie dodaje H. Muszyński ogromnie ważna uwagę, iż pedagogika porównawcza "obejmuje niekiedy także analizy porównawcze odnoszące się do niektórych elementów systemów oświatowych, a nawet stosowanych w nim procedur lub działań wychowawczych, jednak wszystkie one o tyle mają uzasadnienie, o ile rozpatrywane są na tle całokształtu systemów oświatowych".
MIEJSCE PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ W
wszelkie badania nad efektywnością systemu oświatowego wymagają z reguły przyjęcia określonego układu odniesienia. Są nim zwykle inne systemy oświatowe, które istniały w przeszłości lub też które istnieją współcześnie z systemem badanym, lecz funkcjonują w obrębie innych układów społecznych. Tego rodzaju analizy stanowią zasadniczy, choć nie wyłączny, przedmiot pedagogiki porównawczej".<br>Bardzo słusznie dodaje H. Muszyński ogromnie ważna uwagę, iż pedagogika porównawcza "obejmuje niekiedy także analizy porównawcze odnoszące się do niektórych elementów systemów oświatowych, &lt;page nr=47&gt; a nawet stosowanych w nim procedur lub działań wychowawczych, jednak wszystkie one o tyle mają uzasadnienie, o ile rozpatrywane są na tle całokształtu systemów oświatowych".<br>&lt;tit&gt;MIEJSCE PEDAGOGIKI PORÓWNAWCZEJ W
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego