Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 22
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
wahnięcie

Z Antonim Sułkiem, profesorem w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i przewodniczącym Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, rozmawia Ewa Nowakowska.

Ewa Nowakowska: - Chociaż kampania prezydencka jeszcze się nie rozpoczęła, pojawia się coraz więcej sondaży opinii, informujących o poparciu dla potencjalnych kandydatów. Jaka jest ich wartość prognostyczna?

Antoni Sułek: - Na razie niewielka. Wyniki sondaży przynoszą bardzo wstępne informacje o obecnych preferencjach elektoratu. Są miarą sympatycznych bądź niesympatycznych skojarzeń z osobami wymienianych polityków, mniej z partiami, które reprezentują.

Nie podpowiadają, kto może liczyć na zwycięstwo?

- Dla dziennikarzy sondaże przedwyborcze są jak wyścigi konne. Pytacie tylko: kto pierwszy, kto wygrywa? Można długofalowo przewidywać wyniki wyborów na
wahnięcie&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Z Antonim Sułkiem, profesorem w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego i przewodniczącym Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, rozmawia Ewa Nowakowska.&lt;/&gt;<br><br>Ewa Nowakowska: - Chociaż kampania prezydencka jeszcze się nie rozpoczęła, pojawia się coraz więcej sondaży opinii, informujących o poparciu dla potencjalnych kandydatów. Jaka jest ich wartość prognostyczna?<br><br>Antoni Sułek: - Na razie niewielka. Wyniki sondaży przynoszą bardzo wstępne informacje o obecnych preferencjach elektoratu. Są miarą sympatycznych bądź niesympatycznych skojarzeń z osobami wymienianych polityków, mniej z partiami, które reprezentują.<br><br>Nie podpowiadają, kto może liczyć na zwycięstwo?<br><br>- Dla dziennikarzy sondaże przedwyborcze są jak wyścigi konne. Pytacie tylko: kto pierwszy, kto wygrywa? Można długofalowo przewidywać wyniki wyborów na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego