Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 10.02 (40)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
stają się najważniejsze. Bywa, że najistotniejsza jest wolność i możliwość dzielenia się myślami. Gdy robię "małe" kino, powstaje ono po to, aby przekazać myśli. Przy dużych filmach jestem po prostu wynajętym fachowcem. Dobrym przykładem jest Michał Anioł. Był wielkim mistrzem podporządkowanym cenzurze. Wolność nie jest potrzebna, by tworzyć sztukę. System sowiecki też stworzył wielkie dzieła.

Jaki mógłby być pana wymarzony film?

Byłby to film, w którym ani przez chwilę nie zabrakłoby nadziei. Jak w muzyce, która wycisza się, by zaraz powrócić.

* Andriej Konczałowski (ur. 1937), jeden z najbardziej znanych rosyjskich reżyserów filmowych, brat Nikity Michałkowa-Konczałowskiego, również reżysera. W czasach Związku
stają się najważniejsze. Bywa, że najistotniejsza jest wolność i możliwość dzielenia się myślami. Gdy robię "małe" kino, powstaje ono po to, aby przekazać myśli. Przy dużych filmach jestem po prostu wynajętym fachowcem. Dobrym przykładem jest Michał Anioł. Był wielkim mistrzem podporządkowanym cenzurze. Wolność nie jest potrzebna, by tworzyć sztukę. System sowiecki też stworzył wielkie dzieła. &lt;/&gt;<br><br>&lt;who2&gt;Jaki mógłby być pana wymarzony film? &lt;/&gt;<br><br>&lt;who1&gt;Byłby to film, w którym ani przez chwilę nie zabrakłoby nadziei. Jak w muzyce, która wycisza się, by zaraz powrócić. &lt;/&gt;<br><br>* Andriej Konczałowski (ur. 1937), jeden z najbardziej znanych rosyjskich reżyserów filmowych, brat Nikity Michałkowa-Konczałowskiego, również reżysera. W czasach Związku
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego