Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
razem prezentujemy nową na polskim rynku odmianę z silnikiem z zapłonem samoczynnym.
Dieslowski silnik Laguny to konstrukcja Renault, która z założenia miała się cechować równomierną, bezwibracyjną i cichą pracą, elastycznością i małym zużyciem paliwa. Dzięki numerycznej metodzie konstruowania i zastosowaniu komputerowej symulacji zaprojektowano optymalną długość i kształt kanałów dolotowych, komorę spalania, a także wybrano niecodzienny układ rozrządu z trzema zaworami (dwa ssące) w każdym cylindrze. Drugi zawór ssący umożliwia szybsze i efektywniejsze napełnianie cylindra - nie trzeba więc stosować drogiej turbosprężarki, a uzyskanie lepszych osiągów silnika jest możliwe na niższych obrotach. Obniżenie prędkości obrotowej przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego zwiększa elastyczność napędu
razem prezentujemy nową na polskim rynku odmianę z silnikiem z zapłonem samoczynnym.<br>Dieslowski silnik Laguny to konstrukcja Renault, która z założenia miała się cechować równomierną, bezwibracyjną i cichą pracą, elastycznością i małym zużyciem paliwa. Dzięki numerycznej metodzie konstruowania i zastosowaniu komputerowej symulacji zaprojektowano optymalną długość i kształt kanałów dolotowych, komorę spalania, a także wybrano niecodzienny układ rozrządu z trzema zaworami (dwa ssące) w każdym cylindrze. Drugi zawór ssący umożliwia szybsze i efektywniejsze napełnianie cylindra - nie trzeba więc stosować drogiej turbosprężarki, a uzyskanie lepszych osiągów silnika jest możliwe na niższych obrotach. Obniżenie prędkości obrotowej przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego zwiększa elastyczność napędu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego