Typ tekstu: Książka
Autor: Brzeziński Jerzy
Tytuł: Metodologia badań psychologicznych
Rok: 1996
praźródłem kontrowersji etycznych związanych z konstruowaniem oraz stosowaniem różnorakich testów psychologicznych jest niezbyt precyzyjne określenie "warunków brzegowych", które muszą być spełnione przez: (1) kandydata na twórcę i użytkownika testu psychologicznego oraz (2) "kandydata" na test psychologiczny. Określenie owych standardów (i ich spełnienie) można traktować jako zdanie kolokwium wejściowego na seminarium specjalistyczne na uniwersytecie. Spróbujmy więc zastanowić się nad owymi "warunkami brzegowymi".

Test psychologiczny (świadomie pomijam tu testy stosowane przez pedagogów - testy osiągnięć szkolnych, por. Niemierko, 1975; a także tzw. testy sprawdzające, stosowane w dydaktyce, por. Niemierko, 1990) musi:

- być odniesiony do określonej teorii psychologicznej, której operacjonalizację (por. rozdz. 7.) w zamierzeniu
praźródłem kontrowersji etycznych związanych z konstruowaniem oraz stosowaniem różnorakich testów psychologicznych jest niezbyt precyzyjne określenie "warunków brzegowych", które muszą być spełnione przez: (1) kandydata na twórcę i użytkownika testu psychologicznego oraz (2) "kandydata" na test psychologiczny. Określenie owych standardów (i ich spełnienie) można traktować jako zdanie kolokwium wejściowego na seminarium specjalistyczne na uniwersytecie. Spróbujmy więc zastanowić się nad owymi "warunkami brzegowymi".<br><br>Test psychologiczny (świadomie pomijam tu testy stosowane przez pedagogów - testy osiągnięć szkolnych, por. Niemierko, 1975; a także tzw. testy sprawdzające, stosowane w dydaktyce, por. Niemierko, 1990) musi:<br><br>- być odniesiony do określonej teorii psychologicznej, której operacjonalizację (por. rozdz. 7.) w zamierzeniu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego