Typ tekstu: Książka
Autor: Sarzyński Piotr
Tytuł: Przewodnik po rynku malarstwa
Rok: 1999
zwykle zarysem, projektem przyszłego obrazu (patrz też:
studium).


sztafaż zazwyczaj niewielkie postacie ludzi lub zwierząt, a także
małe sceny rodzajowe, uzupełniające sceny krajobrazowe i weduty.


światłocień (chiaroscuo) rozłożenie i wzajemne przenikanie się w
obrazie świateł i cieni.


tempera technika malarska polegająca na posługiwaniu się
rozpuszczalnymi w wodzie farbami z użyciem spoiw emulsyjnych
(oleistych, żywicznych, tłuszczów i wosków). Szeroko stosowana do końca
XVw. i przeżywająca ponowny renesans począwszy od XIX w.


tondo obraz w kształcie koła.


tytuł obrazu z reguły lapidarne określenie tematyki pracy (akt,
martwa natura, kwiaty w wazonie, pejzaż ze sztafażem, portret
dziewczynki itd.). Niektórzy malarze nadawali swym pracom tytuły
zwykle zarysem, projektem przyszłego obrazu (patrz też:<br>studium).<br><br><br> sztafaż zazwyczaj niewielkie postacie ludzi lub zwierząt, a także<br>małe sceny rodzajowe, uzupełniające sceny krajobrazowe i weduty.<br><br><br> światłocień (chiaroscuo) rozłożenie i wzajemne przenikanie się w<br>obrazie świateł i cieni.<br><br><br> tempera technika malarska polegająca na posługiwaniu się<br>rozpuszczalnymi w wodzie farbami z użyciem spoiw emulsyjnych<br> (oleistych, żywicznych, tłuszczów i wosków). Szeroko stosowana do końca<br>XVw. i przeżywająca ponowny renesans począwszy od XIX w.<br><br><br> tondo obraz w kształcie koła.<br><br><br> tytuł obrazu z reguły lapidarne określenie tematyki pracy (akt,<br>martwa natura, kwiaty w wazonie, pejzaż ze sztafażem, portret<br>dziewczynki itd.). Niektórzy malarze nadawali swym pracom tytuły
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego