Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 35
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
tej imprezy.
Wyścig Tatrzański rozegrany został po raz pierwszy 14 sierpnia 1927 roku na śliskiej i rozmiękłej po deszczach drodze. Na starcie stanęło 22 kierowców samochodów i 20 motocyklistów. I choć pierwotnie wyścig zapowiadano jako krajowy, to przyjechał także kierowca zagraniczny - baron E. G. Wentzel-Mossau na potężnym "mercedesie" ze sprężarką. Z racji rozmiękłej trasy nie wykorzystał jednak walorów swej maszyny, uzyskując na długości 7,5 km i przy różnicy wzniesień 368 metrów prędkość niespełna 64 km/h. Wygrał jednak kategorię samochodów sportowych. Natomiast bezwzględnie największą prędkość, ponad 66 km/h, uzyskał zwycięzca kategorii wyścigowej Henryk Liefeldt z Warszawy, startujący na
tej imprezy.<br>Wyścig Tatrzański rozegrany został po raz pierwszy 14 sierpnia 1927 roku na śliskiej i rozmiękłej po deszczach drodze. Na starcie stanęło 22 kierowców samochodów i 20 motocyklistów. I choć pierwotnie wyścig zapowiadano jako krajowy, to przyjechał także kierowca zagraniczny - baron E. G. Wentzel-Mossau na potężnym "mercedesie" ze sprężarką. Z racji rozmiękłej trasy nie wykorzystał jednak walorów swej maszyny, uzyskując na długości 7,5 km i przy różnicy wzniesień 368 metrów prędkość niespełna 64 km/h. Wygrał jednak kategorię samochodów sportowych. Natomiast bezwzględnie największą prędkość, ponad 66 km/h, uzyskał zwycięzca kategorii wyścigowej Henryk Liefeldt z Warszawy, startujący na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego