Typ tekstu: Książka
Autor: Milewski Roman
Tytuł: Podstawy ekonomii
Rok: 2000
i są postrzegane przez nabywców jako jednakowe, niezależnie od tego, jaki producent je wytworzył.
W rzeczywistym życiu gospodarczym spełnienie tych warunków zwykle nie jest możliwe. Zebranie informacji o warunkach wszystkich transakcji danego towaru wymaga czasu i jest kosztowne. Często o zawarciu transakcji decydują uwarunkowania pozacenowe, np. bliskość punktu sprzedaży, zaprzyjaźniony sprzedawca. Producenci świadomie - stosując reklamę, znaki firmowe itp. - dążą do zróżnicowania produktów, w rezultacie np. proszek do prania danej firmy jest postrzegany jako lepszy, mimo że skład chemiczny wszystkich proszków jest prawie jednakowy. Wszystko to sprawia, że w praktyce rynek nie jest doskonały i "pozwala" na istnienie wielu cen na ten
i są postrzegane przez nabywców jako jednakowe, niezależnie od tego, jaki producent je wytworzył.<br>W rzeczywistym życiu gospodarczym spełnienie tych warunków zwykle nie jest możliwe. Zebranie informacji o warunkach wszystkich transakcji danego towaru wymaga czasu i jest kosztowne. Często o zawarciu transakcji decydują uwarunkowania pozacenowe, np. bliskość punktu sprzedaży, zaprzyjaźniony sprzedawca. Producenci świadomie - stosując reklamę, znaki firmowe itp. - dążą do zróżnicowania produktów, w rezultacie np. proszek do prania danej firmy jest postrzegany jako lepszy, mimo że skład chemiczny wszystkich proszków jest prawie jednakowy. Wszystko to sprawia, że w praktyce rynek nie jest doskonały i "pozwala" na istnienie wielu cen na ten
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego