Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
tożsamości żydowskiej. Stało się to, co przewidywał w 1925 roku znany poeta hebrajski, H. N. Bialik: "w świadomości narodu pojemna ludzka koncepcja 'kultury' zajęła miejsce teologicznej koncepcji Tory".

Rabin Sherwin dostrzega kilka zagrożeń dla samej żydowskości, kryjących się za takim podejściem do Holocaustu. Po pierwsze: nacisk położony na przetrwanie Żydów spycha w cień religię judaistyczną. To prawda, że nie ma judaizmu bez Żydów, ale - jak powiedział w X stuleciu wybitny filozof żydowski Saadia Gaon - "Żydzi są narodem wyłącznie za sprawą Tory". Według Tory zaś Żydzi istnieją po to, by służyć Bogu i pełnić Jego wolę. Celem judaizmu nie jest przetrwanie Żydów
tożsamości żydowskiej. Stało się to, co przewidywał w 1925 roku znany poeta hebrajski, H. N. Bialik: &lt;q&gt;"w świadomości narodu pojemna ludzka koncepcja 'kultury' zajęła miejsce teologicznej koncepcji Tory"&lt;/&gt;.<br><br> Rabin Sherwin dostrzega kilka zagrożeń dla samej żydowskości, kryjących się za takim podejściem do Holocaustu. Po pierwsze: nacisk położony na przetrwanie Żydów spycha w cień religię judaistyczną. To prawda, że nie ma judaizmu bez Żydów, ale - jak powiedział w X stuleciu wybitny filozof żydowski Saadia Gaon - &lt;q&gt;"Żydzi są narodem wyłącznie za sprawą Tory"&lt;/&gt;. Według Tory zaś Żydzi istnieją po to, by służyć Bogu i pełnić Jego wolę. Celem judaizmu nie jest przetrwanie Żydów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego