Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
rynku Unii Europejskiej 15 krajów ważna jest możliwość standaryzacji produktów, czyli sprzedaży jednakowych jakościowo dóbr na różne rynki. Przesłanką takiego działania jest wprowadzanie zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego i likwidowanie różnego rodzaju barier w wymianie międzynarodowej. Zgodnie z tym programem, ma być zlikwidowanych wiele spośród ponad 100 tys. barier technicznych, utrudniających standaryzację produktów w skali paneuropejskiej. Chodzi tu o standardy techniczne, przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i zdrowotności, wymagania dotyczące testowania i uzyskiwania certyfikatów i procedur rejestracji znaków towarowych. Istnienie tych wszystkich zróżnicowań utrudniało poprawę konkurencyjności przedsiębiorstw europejskich i powodowało ponoszenie większych kosztów. Przykładowo można podać, że w Europie Zachodniej wydatkowano 10mld USD
rynku Unii Europejskiej 15 krajów ważna jest możliwość standaryzacji produktów, czyli sprzedaży jednakowych jakościowo dóbr na różne rynki. Przesłanką takiego działania jest wprowadzanie zasad Jednolitego Rynku Wewnętrznego i likwidowanie różnego rodzaju barier w wymianie międzynarodowej. Zgodnie z tym programem, ma być zlikwidowanych wiele spośród ponad 100 tys. barier technicznych, utrudniających standaryzację produktów w skali paneuropejskiej. Chodzi tu o standardy techniczne, przepisy prawne dotyczące bezpieczeństwa i zdrowotności, wymagania dotyczące testowania i uzyskiwania certyfikatów i procedur rejestracji znaków towarowych. Istnienie tych wszystkich zróżnicowań utrudniało poprawę konkurencyjności przedsiębiorstw europejskich i powodowało ponoszenie większych kosztów. Przykładowo można podać, że w Europie Zachodniej wydatkowano 10mld USD
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego