Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie swej niezależności.
Znaczenie strategii aliansów strategicznych będzie zapewne jeszcze rosło. Może o tym świadczyć analiza firmy konsultingowej Arthur D. Little International. Wynikają z niej rekomendacje dla europejskich producentów samochodów, chcących konkurować z przedsiębiorstwami japońskimi. Powinny one podjąć następujące działania: obniżyć koszty poprzez pozyskanie standaryzowanych części od kooperantów, rozwijać ścisłą współpracę z zagranicznymi poddostawcami oraz powiązania kooperacyjne z innymi producentami.
Przedstawiona metoda analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa może służyć do oceny konkurencyjności firmy na różnych rynkach jej działania lub też można ją wykorzystywać do analizowania zmian stopnia konkurencyjności na jednym rynku.
Omawiana metoda może być tak
możliwość uzależnienia się od partnera i ograniczenie swej niezależności.<br>Znaczenie strategii aliansów strategicznych będzie zapewne jeszcze rosło. Może o tym świadczyć analiza firmy konsultingowej Arthur D. Little International. Wynikają z niej rekomendacje dla europejskich producentów samochodów, chcących konkurować z przedsiębiorstwami japońskimi. Powinny one podjąć następujące działania: obniżyć koszty poprzez pozyskanie standaryzowanych części od kooperantów, rozwijać ścisłą współpracę z zagranicznymi poddostawcami oraz powiązania kooperacyjne z innymi producentami.<br>Przedstawiona metoda analizy pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa może służyć do oceny konkurencyjności firmy na różnych rynkach jej działania lub też można ją wykorzystywać do analizowania zmian stopnia konkurencyjności na jednym rynku.<br>Omawiana metoda może być tak
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego