Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
film. W oczach bohaterki Touchii, 40-letniej Felli, walki toczone przez arabskich fundamentalistów na ulicach dzisiejszego Algieru są takim samym absurdem i złem, co przemoc Francuzów, której ona doświadczała w dzieciństwie. Touchia oznacza dla niej skargę i tęsknotę za normalnością.

Dla Benhadaja, algierskiego reżysera i wychowanka paryskiego uniwersytetu, rzeczywistość polityczna stanowi jedynie pretekst do ukazania wewnętrznego rozdarcia świata bohaterki; świata, w którym jak w zwierciadle odbija się niespełnienie współczesnych Algierczyków - duchowo i kulturowo związanych z rodzimą tradycją, cywilizacyjnie, jak twierdzą, zależnych od obcych. Dla młodej Felli walka wyzwoleńcza prowadzona przez jej ojca i braci nie miała sensu, niszczyła bowiem arkadię dzieciństwa
film. W oczach bohaterki Touchii, 40-letniej Felli, walki toczone przez arabskich fundamentalistów na ulicach dzisiejszego Algieru są takim samym absurdem i złem, co przemoc Francuzów, której ona doświadczała w dzieciństwie. Touchia oznacza dla niej skargę i tęsknotę za normalnością.<br><br> Dla Benhadaja, algierskiego reżysera i wychowanka paryskiego uniwersytetu, rzeczywistość polityczna stanowi jedynie pretekst do ukazania wewnętrznego rozdarcia świata bohaterki; świata, w którym jak w zwierciadle odbija się niespełnienie współczesnych Algierczyków - duchowo i kulturowo związanych z rodzimą tradycją, cywilizacyjnie, jak twierdzą, zależnych od obcych. Dla młodej Felli walka wyzwoleńcza prowadzona przez jej ojca i braci nie miała sensu, niszczyła bowiem arkadię dzieciństwa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego