Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
sobie badacze w dziedzinie pedagogiki porównawczej - są przede wszystkim celami poznawczymi. W odróżnieniu jednak od innych dyscyplin pedagogicznych przedmiotem poznania w pedagogice porównawczej nie są ani interpersonalne oddziaływania wychowawcze, ani oddziaływania zachodzące w warunkach określonej instytucji kształcąco-wychowawczej, lecz oddziaływania zachodzące w ramach systemu oświatowego.
Pytanie, które pedagog porównawczy sobie stawia, brzmi: jakie są konsekwencje tego, że proces dydaktyczno-wychowawczy zachodzi w warunkach systemu oświatowego funkcjonującego w jakimś państwie w określonych warunkach, o specyficznej strukturze organizacyjnej, działającego na podstawie ustalonych przez politykę oświatową założeń i zasad, zmierzającego do osiągnięcia określonych celów i zaspokojenia właściwych dla danego społeczeństwa potrzeb w dziedzinie oświaty
sobie badacze w dziedzinie pedagogiki porównawczej - są przede wszystkim celami poznawczymi. W odróżnieniu jednak od innych dyscyplin pedagogicznych przedmiotem poznania w pedagogice porównawczej nie są ani interpersonalne oddziaływania wychowawcze, ani oddziaływania zachodzące w warunkach określonej instytucji kształcąco-wychowawczej, lecz oddziaływania zachodzące w ramach systemu oświatowego.<br>Pytanie, które pedagog porównawczy sobie stawia, brzmi: jakie są konsekwencje tego, że proces dydaktyczno-wychowawczy zachodzi &lt;page nr=46&gt; w warunkach systemu oświatowego funkcjonującego w jakimś państwie w określonych warunkach, o specyficznej strukturze organizacyjnej, działającego na podstawie ustalonych przez politykę oświatową założeń i zasad, zmierzającego do osiągnięcia określonych celów i zaspokojenia właściwych dla danego społeczeństwa potrzeb w dziedzinie oświaty
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego