Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
wynikiem edukacji społecznej. Kontakty między ludźmi oraz sposób organizowania informacji w środkach masowego przekazu dążą do maksymalizowania swej funkcji wyjaśniającej. Oznacza to występowanie czytelnej fazy zamknięcia kontaktu w większości aktów komunikacyjnych. Jeśli osiągnięcie jej jest utrudnione - zwykle powoduje ono wzrost aktywności odbiorcy. Komunikaty nie zakończone lub o utrudnionej w pewnym stopniu integracji są skuteczniej zapamiętywane. W reklamie technika ta jest wykorzystywana przy stosowaniu formuły "ciągu dalszego" lub chwiejnej równowagi między kontekstem a głównymi informacjami przekazu. Grozi to jednak ryzykiem utraty czytelności komunikatu. Jej wykorzystywanie stało się regułą przy wyborze miejsca, w którym film fabularny przerywany jest blokiem reklam. Bardzo często jest
wynikiem edukacji społecznej. Kontakty między ludźmi oraz sposób organizowania informacji w środkach masowego przekazu dążą do maksymalizowania swej funkcji wyjaśniającej. Oznacza to występowanie czytelnej fazy zamknięcia kontaktu w większości aktów komunikacyjnych. Jeśli osiągnięcie jej jest utrudnione - zwykle powoduje ono wzrost aktywności odbiorcy. Komunikaty nie zakończone lub o utrudnionej w pewnym stopniu integracji są skuteczniej zapamiętywane. W reklamie technika ta jest wykorzystywana przy stosowaniu formuły "ciągu dalszego" lub chwiejnej równowagi między kontekstem a głównymi informacjami przekazu. Grozi to jednak ryzykiem utraty czytelności komunikatu. Jej wykorzystywanie stało się regułą przy wyborze miejsca, w którym film fabularny przerywany jest blokiem reklam. Bardzo często jest
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego