Typ tekstu: Książka
Tytuł: Alkohol a społeczeństwo. Postawy i zachowania Polaków wobec alkoholu i problemów alkoholowych
Rok: 2004
około 40% konsumpcji wina. W badaniach Jasińskiego z lat 1980 i 1985 odpowiednie odsetki (coverage rate) były niższe, tym niemniej ciągle badania pozwalały na odtworzenie od 47 do 56% konsumpcji rejestrowanej w kraju (Jasiński 1989).

Wielkość konsumpcji w próbie, a tym samym wielkość coverage rate zależy w decydującym stopniu od stosunkowo niewielkiej grupy osób intensywnie pijących, na którą przypada większość spożycia. Na przykład w badaniach z 1985 roku, zrealizowanych na próbie kwotowej, 14,5% respondentów wypijało ponad 70% całej konsumpcji w próbie, podczas gdy na pozostałe 85,5% przypadało zaledwie 30% alkoholu. Można sobie wyobrazić, że wypadnięcie z tej próby połowy
około 40% konsumpcji wina. W badaniach Jasińskiego z lat 1980 i 1985 odpowiednie odsetki (coverage rate) były niższe, tym niemniej ciągle badania pozwalały na odtworzenie od 47 do 56% konsumpcji rejestrowanej w kraju (Jasiński 1989).<br><br>Wielkość konsumpcji w próbie, a tym samym wielkość coverage rate zależy w decydującym stopniu od stosunkowo niewielkiej grupy osób intensywnie pijących, na którą przypada większość spożycia. Na przykład w badaniach z 1985 roku, zrealizowanych na próbie kwotowej, 14,5% respondentów wypijało ponad 70% całej konsumpcji w próbie, podczas gdy na pozostałe 85,5% przypadało zaledwie 30% alkoholu. Można sobie wyobrazić, że wypadnięcie z tej próby połowy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego