Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
strategicznych będzie jeszcze mowa dalej. Ważne jest także zidentyfikowanie innych konkurentów i ich działania. Jednym ze wskaźników pozycji przedsiębiorstwa w branży (sektorze) może być udział w rynku, mierzony procentowym udziałem w ilości lub wartości sprzedaży analizowanych produktów.
Aby ocenić pozycję konkurencyjną miejscowego przedsiębiorstwa lub eksportera na danym rynku, należy ustalić strategię konkurowania firm tam działających. Jest to bowiem istotne przy podejmowaniu decyzji przyjęcia własnej strategii w tym względzie.
Istnieją trzy podstawowe strategie konkurowania, a mianowicie:
- strategia niskich cen, możliwa do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na dużą skalę i osiągające dzięki temu korzyści skali, czyli niższe koszty jednostkowe,
- strategia dyferencjacji (różnicowania), polegająca
strategicznych będzie jeszcze mowa dalej. Ważne jest także zidentyfikowanie innych konkurentów i ich działania. Jednym ze wskaźników pozycji przedsiębiorstwa w branży (sektorze) może być udział w rynku, mierzony procentowym udziałem w ilości lub wartości sprzedaży analizowanych produktów.<br>Aby ocenić pozycję konkurencyjną miejscowego przedsiębiorstwa lub eksportera na danym rynku, należy ustalić strategię konkurowania firm tam działających. Jest to bowiem istotne przy podejmowaniu decyzji przyjęcia własnej strategii w tym względzie.<br>Istnieją trzy podstawowe strategie konkurowania, a mianowicie:<br>- strategia niskich cen, możliwa do stosowania przez przedsiębiorstwa działające na dużą skalę i osiągające dzięki temu korzyści skali, czyli niższe koszty jednostkowe,<br>- strategia dyferencjacji (różnicowania), polegająca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego